Görgöcsere
Karesz 2005.10.02. 20:47
Görgőcsere
Ez elég olcsó (2500FT körül) és nagyon hatásos tuning. Igazából ez a végsebességen nem hiszem hogy nagyon dobna, de a gyorsulásban sokat segíthet. A görgőknek a súlya a lényeges. Ezek változóak. A könnyűvel azt lehet elérni, hogy gyorsul mint az állat, de nem ajánlatos vele túrázni. Ha nehezebbet raksz bele akkor azzal nem fogsz úgy gyorsulni mint a könnyebbel, de nem pörgeted szét a motort. Nos lássuk, hogyan is kell kicserélni ezeket a kis mütyűröket :)
Előszöris mindenkitől elnézést kérek a képek hiánya miatt, idővel pótolom őket :)
Legelső lépés, hogy vegyük le az oldaldeknit. A csavarokat ne keverjük el és ne engedjünk le kutyát, mert nekem egyik ismerősöm kutyája szépen elrugdosta például ;). Ha levettük az oldaldeknit (és nincs kipucolva) akkor egy szép trutymós helyet láthatunk, de ha yool zárul az egész akkor lehet hogy nem :) Ez motorfüggő. Nos ha eddig eljutottunk akkor utána egy légkulcsal vegyük le a főtengelyről a görgőtányérat. Ha nincs légkulcsunk valahogy akasszuk ki a variátor külső társáját és egy dugókulcsal meg egy kis erővel lekaphatjuk. Én egy franciakulcsal akasztottam meg a karburátoromba. Ha a kezünkben van a görgőtányér vegyük ki a csavarokat és vegyük ki belőle a görgőket. Ezekután rakjuk el emlékbe őket ;). Ha ezzel megvagyunk rakjuk bele az új görgőket. Ha mindennel végeztünk csináljuk visszafelé a felrakást. A régi görgőket nehogy visszacseréljük azért.. :P Azt ki lehet hagyni ;). Sok szerencsét.
|