Scooters(Robogós web-site)
Scooters(Robogós web-site)
ÜDV AZ OLDALON

 
.:Bejelentkezés:.
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
MENÜ
 
Nézecccség
Indulás: 2005-10-02
 
Cset
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazás
Az oldalról.
Hogy teccik az új scooters?

KIRÁLY
jójám
olyan mint a régi
a régi jobb volt
szar
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hawerok oldalai
 
Kawasaki KX125

Ebben a menüpont ban a KX250-est is teszt elé rakjuk..csak az már nem fért ki a menüben:P

Kawasaki KX125-250:

Rimg0001.jpg - 24481 Bytes

Mire vágysz, ha egy igazán adrenalinnövelő-alkarfárasztó-gatyaizzasztó sportot akarsz végezni, és még motorozni is szeretsz? Öltözz robotzsaru-mellénybe, vegyél fel csizmát, szemüveget, bukót, színes cuccot, és irány a határ vagy a pálya egy jó kis krosszmotorral.

Rimg0003.jpg - 37383 Bytes

Nagyon kellemes kis meghívót kapott a szerkesztőség, mondván, hogy ha van kedvünk, jelenjünk meg a tatai krosszpályán az új 125-ös és 250-es gépet kipróbálni. Már hogyne volna... Csak egy a bibi. Én nem tudok crossgéppel menni, félek is tőle kicsit. De milyen jó, hogy a szomszéd srác képben van! Bubu, öltözz, megyünk motorozni.

A helyszínt nem volt nehéz megtalálni. Sajnos a pálya elhagyatottnak tűnik, pedig szerintem ez nem mindig volt így. No mind1, most nem filozofálgatunk. Gyorsan lefotóztam a gépeket.

Rimg0010.jpg - 28731 Bytes

Körbejárás közben megakadt a szemem egy-két finomságon: Jóféle villák 48mm-es átmérővel, 18 féle beállítási lehetőséggel! Csak el ne rontsd.

A féktárcsák ránézésre nem sok ideig hagyják életben a betéteket, de ez a sport nem a spórolásról szól.
Az üléspozíció egyébként nincs annyira közel, mint a Suzukin vagy a Hondán, de a sportos feeling azért megvan.

A váz hagyományos, a hátsó teleszkóp pedig brutálisan nagy, szintén 18 felé állítható.

A két motort meg sem lehet különböztetni méretileg, nagyon kicsinek tűnnek. Ez jó. De azért vannak ott különbségek, noha én is csak a katalógusból vettem észre: a 250-es 10kg-al nehezebb, a tengelytáv is nagyobb 35mm-el, az ülés is magasabban van 15mm-rel. A kicsin Mikuni, a nagyon Keihin karbi van.
Egyik sem rossz név motoros körökben.
De hogyhogy más a beszállító?
No mind1, a lényeg az, hogy működjön a dolog.

Rimg0020.jpg - 23207 Bytes

No végre a mi tesztpilótánk kerül sorra. Gyorsan beöltözik, második rúgásra beindul.
Könnyen be lehet indítani őket. Ja, mondanom sem kell, egyből a 250-esre pattan. Porfelhő, aztán már csak a hangját hallom. Fotózok, aztán meg faggatom:

"Na, milyen?"

A válasz összetett. A 250-es nagyon nagy ereje (neki is 250-es RM-je volt) kifárasztja az embert.
Kézben kell tartani. Ahogy várta, az erő nagyon alulról jön. Nemhiába, 51Nm a nyomaték, és ehhez 56.5LE jön.
Korrekt adatok, ha a száraz tömeg csak 97 kg. De meglepetésként a zöld szörnyeteg inkább a jóindulatú Süsü.

Rimg0011.jpg - 29578 Bytes

Nagyon ideális kezdőknek és amatőröknek, mert a motor hangolása igen finom. Nem lép be brutális erő sehol, hanem egyenletesen húz. Nem akar kerékre ágaskodni, mert állandóan jelen van a "cseszd meg, de megy" feeling.

Ez szerintem pozitívum, vérprofiknak gyenge érzést nyújt, mert a motor sehol nem ugrik meg. Nehéz egyébként elhinni az erőt és a tempót, de ha ténylegesen lenézel, rájössz, hogy nagyon mész. Ezzel a beállítással egyszerű végigpörgetni a fordulatszámokat. Tudod, mi fog következni, kiszámítható a gép és ez a legjobb.

Rimg0008.jpg - 26692 Bytes

A fékek nagyon jók, azonnal harapnak, és korrektül lehet őket adagolni. A futómű gyári beállítása viszont nagyon puha volt, így a motor kicsit instabil érzést nyújtott, amiről mások is panaszkodtak. Tehát aki ilyet vesz, szánjon rá annyit, hogy felkeményíti a telókat, mert gyárilag puhák.

Bibi volt még egy nagy: mégpedig a pálya. Régóta nem esett, porszáraz volt, a motorok meg állandóan kapartak kifelé, mert nem tudtak megkapaszkodni. Itt jött ki, hogy a gépeket nagyon jól lehet kontrollálni gázzal.

Aztán egyszercsak kap a nagy kawa egy defektet. A gumifogók jól vizsgáztak, de el kell vinni gumishoz. Sebaj, nekünk úgyis a 125-ös jön most.

Tesztpilótánk hasonló dinamizmussal lő ki, és eltűnik a porfelhőben. Köröz-köröz, én kattingatok ismét, majd, kicsivel később, mint a 250-essel, kijön.

Rimg0024.jpg - 12375 Bytes

"Apám, ez sokkal jobb. Kell nekem egy 125-ös...
Ez nagyon meleg!"
A szavakból ítélve tetszett neki.
De ha szegény én írni is akar valamit, akkor faggatnia kell.

Eredmény: a gyári beállítások hasonlóak, mint a nagyon, talán kicsit feszesebbek.
De a blokk 41 lóereje meggyőzte, hogy elég neki, mint amatőr, nem versenyző emberkének.

A motor alulról kicsit gyenge, közepén jó, de felül nagyon állat.
Hiába, ezt a motort forgatni kell, hogy haladjon. De akkor nagyon halad.

A Honda CR125-ös ellenfél alul jobb, de felül már nem ilyen egyértelmű.

Az erő itt is lágyan, kellemesen és kiszámíthatóan jön a méretes bütykökkel ellátott gumira. Kezdők jobban merik neki húzni, ezáltal jobb időt is tudnak elérni, szebben és látványosabban tudnak vele motorozni.

Hát ennyi. Mivel eleget tettünk a meghívásnak, ittunk egyet, elbúcsúztunk az igen rendes és segítőkész gárdától, majd húztunk egy kövéret a jól ismert 4 hengeres gépeknek az 1-esen.

És hogy végszó? Marha jó lenne nekem egy 125-ös tanulni. De hát sajna 1.375.000 a kicsi és 1.510.000 a nagy gép. Van 500-as is mindössze 15.000-rel drágábban, de az mit tudhat a maga 64 lóerejével? Ki meri azt kimotorozni?

Műszaki adatok, KX125 (250):

2 ütemű, vízhűtéses, 1 hengeres, 124ccm, 54x54.5 mm (249ccm, 66.4x72) 10.6:1 (10.1:1) kompresszióviszony, Mikuni 38mm-es (Keihin 38) karburátor, digital CDI gyújtás, berúgókar Alumínium váz, csavarozott alu hátsó résszel, villaszög 62,5 fok (63 fok), utánfutás 100mm (97mm), 48mm-es felfordított villák, hátul Bottom-Link Uni Trak rendszer. Úszóágyazású tárcsák.

Ülésmagasság 930mm (945mm), tank 8.2 literes, súlya 87kg (97kg), 40.5LE@11.500 rpm (56.5LE@8.500rpm), 26Nm@10.500rpm, (51Nm@7.500rpm).

Nos szerintem mindent megtudtál a 2 motorról köszöntet a Motorland-nek!!!!!

 
Kellékek
 
Yamaha
 
KTM
 
Aprilia
 
Honda
 
Derbi
 
Gas-gas
 
Gilera
 
Kawasaki
 
Vegyesen
 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!