Ebben a menüpont ban a KX250-est is teszt elé rakjuk..csak az már nem fért ki a menüben:P
Kawasaki KX125-250:
Mire vágysz, ha egy igazán adrenalinnövelő-alkarfárasztó-gatyaizzasztó sportot akarsz végezni, és még motorozni is szeretsz? Öltözz robotzsaru-mellénybe, vegyél fel csizmát, szemüveget, bukót, színes cuccot, és irány a határ vagy a pálya egy jó kis krosszmotorral.
Nagyon kellemes kis meghívót kapott a szerkesztőség, mondván, hogy ha van kedvünk, jelenjünk meg a tatai krosszpályán az új 125-ös és 250-es gépet kipróbálni. Már hogyne volna... Csak egy a bibi. Én nem tudok crossgéppel menni, félek is tőle kicsit. De milyen jó, hogy a szomszéd srác képben van! Bubu, öltözz, megyünk motorozni. |
A helyszínt nem volt nehéz megtalálni. Sajnos a pálya elhagyatottnak tűnik, pedig szerintem ez nem mindig volt így. No mind1, most nem filozofálgatunk. Gyorsan lefotóztam a gépeket.
Körbejárás közben megakadt a szemem egy-két finomságon: Jóféle villák 48mm-es átmérővel, 18 féle beállítási lehetőséggel! Csak el ne rontsd.
A féktárcsák ránézésre nem sok ideig hagyják életben a betéteket, de ez a sport nem a spórolásról szól. Az üléspozíció egyébként nincs annyira közel, mint a Suzukin vagy a Hondán, de a sportos feeling azért megvan.
A váz hagyományos, a hátsó teleszkóp pedig brutálisan nagy, szintén 18 felé állítható.
A két motort meg sem lehet különböztetni méretileg, nagyon kicsinek tűnnek. Ez jó. De azért vannak ott különbségek, noha én is csak a katalógusból vettem észre: a 250-es 10kg-al nehezebb, a tengelytáv is nagyobb 35mm-el, az ülés is magasabban van 15mm-rel. A kicsin Mikuni, a nagyon Keihin karbi van. Egyik sem rossz név motoros körökben. De hogyhogy más a beszállító? No mind1, a lényeg az, hogy működjön a dolog.
No végre a mi tesztpilótánk kerül sorra. Gyorsan beöltözik, második rúgásra beindul. Könnyen be lehet indítani őket. Ja, mondanom sem kell, egyből a 250-esre pattan. Porfelhő, aztán már csak a hangját hallom. Fotózok, aztán meg faggatom:
"Na, milyen?"
A válasz összetett. A 250-es nagyon nagy ereje (neki is 250-es RM-je volt) kifárasztja az embert. Kézben kell tartani. Ahogy várta, az erő nagyon alulról jön. Nemhiába, 51Nm a nyomaték, és ehhez 56.5LE jön. Korrekt adatok, ha a száraz tömeg csak 97 kg. De meglepetésként a zöld szörnyeteg inkább a jóindulatú Süsü. |
Nagyon ideális kezdőknek és amatőröknek, mert a motor hangolása igen finom. Nem lép be brutális erő sehol, hanem egyenletesen húz. Nem akar kerékre ágaskodni, mert állandóan jelen van a "cseszd meg, de megy" feeling.
Ez szerintem pozitívum, vérprofiknak gyenge érzést nyújt, mert a motor sehol nem ugrik meg. Nehéz egyébként elhinni az erőt és a tempót, de ha ténylegesen lenézel, rájössz, hogy nagyon mész. Ezzel a beállítással egyszerű végigpörgetni a fordulatszámokat. Tudod, mi fog következni, kiszámítható a gép és ez a legjobb.
A fékek nagyon jók, azonnal harapnak, és korrektül lehet őket adagolni. A futómű gyári beállítása viszont nagyon puha volt, így a motor kicsit instabil érzést nyújtott, amiről mások is panaszkodtak. Tehát aki ilyet vesz, szánjon rá annyit, hogy felkeményíti a telókat, mert gyárilag puhák.
Bibi volt még egy nagy: mégpedig a pálya. Régóta nem esett, porszáraz volt, a motorok meg állandóan kapartak kifelé, mert nem tudtak megkapaszkodni. Itt jött ki, hogy a gépeket nagyon jól lehet kontrollálni gázzal. |
Aztán egyszercsak kap a nagy kawa egy defektet. A gumifogók jól vizsgáztak, de el kell vinni gumishoz. Sebaj, nekünk úgyis a 125-ös jön most.
Tesztpilótánk hasonló dinamizmussal lő ki, és eltűnik a porfelhőben. Köröz-köröz, én kattingatok ismét, majd, kicsivel később, mint a 250-essel, kijön.
"Apám, ez sokkal jobb. Kell nekem egy 125-ös... Ez nagyon meleg!" A szavakból ítélve tetszett neki. De ha szegény én írni is akar valamit, akkor faggatnia kell.
Eredmény: a gyári beállítások hasonlóak, mint a nagyon, talán kicsit feszesebbek. De a blokk 41 lóereje meggyőzte, hogy elég neki, mint amatőr, nem versenyző emberkének.
A motor alulról kicsit gyenge, közepén jó, de felül nagyon állat. Hiába, ezt a motort forgatni kell, hogy haladjon. De akkor nagyon halad.
A Honda CR125-ös ellenfél alul jobb, de felül már nem ilyen egyértelmű.
Az erő itt is lágyan, kellemesen és kiszámíthatóan jön a méretes bütykökkel ellátott gumira. Kezdők jobban merik neki húzni, ezáltal jobb időt is tudnak elérni, szebben és látványosabban tudnak vele motorozni.
Hát ennyi. Mivel eleget tettünk a meghívásnak, ittunk egyet, elbúcsúztunk az igen rendes és segítőkész gárdától, majd húztunk egy kövéret a jól ismert 4 hengeres gépeknek az 1-esen.
És hogy végszó? Marha jó lenne nekem egy 125-ös tanulni. De hát sajna 1.375.000 a kicsi és 1.510.000 a nagy gép. Van 500-as is mindössze 15.000-rel drágábban, de az mit tudhat a maga 64 lóerejével? Ki meri azt kimotorozni?
Műszaki adatok, KX125 (250):
2 ütemű, vízhűtéses, 1 hengeres, 124ccm, 54x54.5 mm (249ccm, 66.4x72) 10.6:1 (10.1:1) kompresszióviszony, Mikuni 38mm-es (Keihin 38) karburátor, digital CDI gyújtás, berúgókar Alumínium váz, csavarozott alu hátsó résszel, villaszög 62,5 fok (63 fok), utánfutás 100mm (97mm), 48mm-es felfordított villák, hátul Bottom-Link Uni Trak rendszer. Úszóágyazású tárcsák.
Ülésmagasság 930mm (945mm), tank 8.2 literes, súlya 87kg (97kg), 40.5LE@11.500 rpm (56.5LE@8.500rpm), 26Nm@10.500rpm, (51Nm@7.500rpm).
Nos szerintem mindent megtudtál a 2 motorról köszöntet a Motorland-nek!!!!! |