http://totalbike.hu
Yamaha FZ1 - Kigyúrt állat Agresszív, kompakt és izmos. Az FZ1 friss hús a nagy hengerűrtartalmú muscle bike-ok - a Yamaha szerint roadsterek - között.
Ahogy eddig a hatszázas kategóriában, úgy 2006-tól a literes osztályban is két külön modellre válik szét a Yamaha csupasz kategóriája. Az ezres Fazer mellé itt a lendületesebb, és legutolsó divat szerint készült FZ1. A Kawasaki rendkívül sikeres Z1000 sorozatára érkezett válaszul a csont izomgép, ráadásul jó néhány lóerő előnnyel. A 2004-es YZF1000 R1 szupersportgép blokkjával kell, hogy elboldoguljunk, és ez a boldogság 150 lóerő képében jelentkezik.
Műszaki adatok:
Motor: négyhengeres, vízhűtéses, 20 szelepes Lökettérfogat: 998 cm3 Teljesítmény: 150 LE (110,3 kW) 11 000 1/min-nél Nyomaték: 106 Nm 8000 1/min-nél Váltó: hatfokozatú Ülésmagasság: 815 mm Száraz tömeg: 198 kg
Yamaha FZ1 Fazer - Mutatva takargat A Yamaha szemicsupaszgépe, a fejidomos Fazer szintén alapjaiban újult meg. Tagadhatatlanul testvére az FZ1-nek, - mindenből tényleg felesleges két különböző dolgot legyártani - de mégsem csak egy fejidomot aggattak a motorra. Más a hátsó idom, kényelmes kapaszkodó várja az utast. Az első rész teljesen más, nemcsak az idom és a lámpa, de a műszerfal és a kormány is. A 150 lóerős blokk, a fordított eleje, a hátsó felfüggesztés és az alumínium váz temészetesen ugyanaz.
Műszaki adatok:
Motor: négyhengeres, vízhűtéses, 20 szelepes Lökettérfogat: 998 cm3 Teljesítmény: 150 LE (110,3 kW) 11 000 1/min-nél Nyomaték: 106 Nm 8000 1/min-nél Váltó: hatfokozatú Ülésmagasság: 815 mm Száraz tömeg: 205 kg
Yamaha MT-03 - Filigrán jövőkép 2003-ban még csak prototípusként mutogatta legújabb fantázia ámokfutását a Yamaha, de ahogy annak idején az MT-01 beérett a gyártásra, úgy most a kistesónak is eljött az ideje. Bár egy családba tartoznak, az MT-03 karaktere minden bizonnyal teljesen más lesz, mint a megachopper blokkal szerelt MT-01-nek. Itt a mozgatóerő az XT660 egyhengeres motorjából származik, mely ránézésre is sokkal könnyedebb, virgoncabb felépítmény. A futómű táján találunk még finom megoldást: a hátsó rugóstagot a motorblokk jobb oldalán találjuk vízszintesen beépítve.
Műszaki adatok:
Motor: egyhengeres, négyütemű, vízhűtéses Lökettérfogat: 660 cm3 Teljesítmény: 45 LE (33,4 kW) 6 000 1/min-nél Nyomaték: 56 Nm 5250 1/min-nél Váltó: ötfokozatú Ülésmagasság: 805 mm Száraz tömeg: 174,5 kg
Yamaha YZF600 R6 - Az ékszer Nahát, csak ámulunk és bámulunk. Az uncsi R6-ból gyönyörű pillangó lett. Nézzük elölről, nézzük hátulról, mindenhol találunk különlegességet. Az első lámpák közötti torlónyomásos légbelépő fölé mint apró homlokékszer nyúlik be a helyzetjelző lámpája. Hogy mit szól ehhez a belépő légáram, már más kérdés - a Kawasaki sem győzi leegyszerűsíteni ezt a területet - de mindenképpen gyönyörű. Az R1-est üti a finom farokidom, vagy az agresszív hátsó-belső sárvédő formája. Minden bizonnyal a piros fehér verzió lesz a legkapósabb, a fekete váz és futóműelemek felett szinte világítanak az idomok. És had rebegjek hálát a piros ülésért. Köszi, köszi, köszi. Kérdés, hogy a gyöngyszem árát hová lövi majd be a Yamaha.
Műszaki adatok:
Motor: négyhengeres, vízhűtéses, 16 szelepes Lökettérfogat: 599 cm3 Teljesítmény: 135 LE Nyomaték: 69 Nm Váltó: hatfokozatú Ülésmagasság: 850 mm Száraz tömeg: n.a.
Yamaha YZF R1 - Nem sikerült elrontani Sokkal kevesebb pontban, és kevésbé meghatóan, de az R1 is megújult. Tegyük hozzá, hogy eddig sem volt miért szégyenkeznie, főleg, ami a külalakját illeti. Az R1 idén megfordította a súly/lóerő arányt, eggyel több lóerő, mint ahány kilogramm üresen. És ha már ilyen jól megy Rossinak, a többi versenyen sem akar alul maradni a Yamaha. Elkészítette az R1 SP változatát, mely Öhlins futóműelemekkel és Marchesini kerekeken tör a babérokra.
Műszaki adatok:
Motor: négyhengeres, vízhűtéses, 20 szelepes Lökettérfogat: 998 cm3 Teljesítmény: 175 LE 12 500 1/min-nél Nyomaték: 107 Nm 10 500 1/min-nél Váltó: hatfokozatú Ülésmagasság: 835 mm Száraz tömeg: 174 kg
Yamaha FJR1300 AS - Fejedelmi utazás Nagy beruházás volt az FJR1300 újbatevése is. Itt az igazi különlegesség a félautomata váltó, melyet már a BMW királytúragépeiről is hiányoltunk, de a Yamaha beelőzte a német gyártót. A kardános motor 134 Nm-es nyomatéka és 143 lóereje akár sportos túrázást is lehetővé tesz, a kényelemről dobozok, a nagy tömeg biztonságos megállításáról ABS gondoskodik.
Műszaki adatok:
Motor: négyhengeres, vízhűtéses, 16 szelepes Lökettérfogat: 1298 cm3 Teljesítmény: 143,5 LE 8 000 1/min-nél Nyomaték: 134 Nm 7000 1/min-nél Váltó: ötfokozatú Ülésmagasság: 805 mm Száraz tömeg: 264 kg
Yamaha XV1900 Midnight Star - Aszfaltgyilkos A Road Warrior 1700 köbcentijét megfejelte két decivel a Yamaha, ezzel megelőzve a Honda VTX1800-at a megachopperek köbcentiháborújában, bár még így is a Kawasaki VN2000 alatt maradt. Erejére mindenesetre nem lehet panasz, már 2500-as fordulaton eléri a 168 Nm-es nyomatékmaximumot. A Yamahának itt is sikerült valami szépet összehozni, a Midnight Star fekete-króm összeállítása nagyon finomra sikeredett. A legtájékozottabb motorpiaci jósok pedig az MT-01 következő blokkját vélik felfedezni a nagy Yam közepén.
Műszaki adatok:
Motor: V-kettes, léghűtéses, 4 szelepes Lökettérfogat: 1854 cm3 Teljesítmény: 100 LE 4250 1/min-nél Nyomaték: 168 Nm 2500 1/min-nél Váltó: ötfokozatú Ülésmagasság: 735 mm Száraz tömeg: 320 kg
Yamaha Xmax 125 és 250 - Kezdő lépés A robogók játékába is beszáll a Yamaha. A Tmax 500 sportrobogó szárnyalását meglovagolva kínálja a kezdő pilótáknak nyolcad- és negyedliteres gépeit, az Xmax125-öst és Xmax 250-est. Dinamikus vonalvezetésük, combos kis motorjuk és praktikusságuk minden bizonnyal meghozza majd a sikert.
Műszaki adatok:
Motor: egyhengeres, négyütemű, vízhűtéses, 2 szelepes Lökettérfogat: 124,66 cm3 Teljesítmény: 14 LE 8750 1/min-nél Nyomaték: 11,3 Nm 6500 1/min-nél Váltó: automata Ülésmagasság: 785 mm Száraz tömeg: 153 kg
Yamaha MT-OS - Totális őrület Megbízható rendszerességgel hozza a nemzetközi motorkiállításra koncepciógépeit a Yamaha. Ezúttal is egy MT gép előtt nyáladztunk legtovább, az OS-en szívet facsaró finomságokkal jelezte a japán gyár, hogy mérnökeinek fantáziája még nem merült ki. Javaslom a képek hosszas vizsgálatát, hiszen minden részlet rejt valami csalafintaságot. Néhány apróság, amit semmiképp ne hagyj ki: többizzós első fényszóró, csavarozott négyküllős lovagkereszt felni, agymenés hátsó lengővilla, duplafalú hajtólánc, befenekelt és magasra húzott kipufogódobok, hókotró gyanánt a motor elé szerelt, csavarozott olajtartály, műremek fék- és kuplung-munkahengerek, a tankba süllyesztett indítógomb és lámpakapcsoló. Valamint még valami tekerő van itt, amit nem sikerült megfejtenünk, mire való, de ha az olvasó ad rá megoldást, örömmel közzé tesszük.
Műszaki adatok:
Motor: V-kettes, léghűtéses, 8 szelepes Lökettérfogat: 1670 cm3 Teljesítmény: 90 LE Nyomaték: 153 Nm Váltó: ötfokozatú Ülésmagasság: 800 mm Száraz tömeg: 220 kg
Azért a többi japán gyárat sem kellett félteni. Ha nem is ilyen mennyiségben, de remek újdonságokkal érkeztek Párizsba. Hogy mik is ezek? Holnap elmesélem.
Petya megfejtése:
Szerintem a menet közbeni teljesítmény állításhoz szükséges. Ha izomgépnek tervezték a motort akkor jól jöhet egy két lóerő plusz gyorsuláskor, viszont hosszú távú motorozáskor a fogyasztás csökkenés lehet cél. Szóval a normál használattól eltérő helyzetekre találhatták ki, mert ugye az automatika a normál helyzetekre alapoz.
Tény, hogy az elektronika szabályoz automatikusan, de ez az automatika kézi beállításhoz szükséges, hogy mi módon szabályozzon az elektronika. Kicsit kifacsart.... Hasonlít egy kicsit arra, mint ahogy a Caponordokat át lehet programozni. Csak ott egy kicsit körülményesebb és menet közben nem lehet megvalósítani. Persze - tudomásom szerint - ott alapvetően a előgyújtás szabályozás jelleggörbéjét lehet állítani, de mivel manapság a gyújtás szabályzás elektronikája és a üzemanyagellátás elektronikája egy ic távolságra van, így nem lehet gond mindkettő egyszerre való állítása. |