Hengercsere
Karesz 2005.10.02. 20:52
Nos, hogy kicseréljük a hengerünket szükségünk lesz a következő szerszámokra: Franciakulcs készlet, égergyűrű fogó, 2 ütemű motorolaj, csavarhúzó, kalapács. Ennyi szerszámmal bőven le tudjuk cserélni a hengerünket:). Akkor kezdjük lépésről lépésre:
1, Szedjünk le minden idomot, hogy hozzáférjünk a hengerhez. Ezek után vegyük ki a gyertyát, és ha vízhűtéses a motorunk vegyük le a hengerről a vízhűtés csöveit.
2, Ha ezzel megvagyunk, akkor vegyük ki azokat a csavarokat, amik a hengert felfogják, majd ha kint van, szépen vegyük le a hengerfejet. /Vízhűtéses mociknál figyeljünk a hőfokmérőre is./ Ha levettük utána óvatosan húzzuk le a hengert, de figyeljünk, hogyha lehet, ne szakítsuk el a tömítés, mert az még máskor jól jöhet. Ezek után ott fog lógni a dugattyú.
3, Ezek után a dugattyú oldalán található tartó égergyűrűket vegyük le a fogóval. Ha mindezzel megvagyunk, fogjunk egy csavarhúzót és a kalapácsot, majd óvatosan üssük ki a csapszeget.
4, Ajánlom mindenki figyelmébe, hogy cserélje ki ilyenkor a görgős kosarat, ha már szétszedte. Nem túl drága beruházás és mégiscsak egyszerűbb most kicserélni mintha később széthullik, aztán szedhetjük szét csak ez miatt az egész motort.
5, Ezek után először is felrakjuk az új dugattyút. Rakjuk bele a dugattyúba a csapszeget, de ne dugjuk át rajta csak éppen, hogy bent legyen. Helyezzük rá a hajtókarra, és ha jó helyen van, üssük be a helyére a csapszeget, de vigyázzunk nehogy megüssük a dugattyút, mert akkor már szinte dobhatjuk is a szemétbe… Ha ez megvan, rakjuk a helyükre az égergyűrűket és örüljünk magunknak, hogy már eddig eljutottunk.
6, Most kenjük be a hengert és a dugattyút olajjal, hogy nehogy megkarcoljuk valamelyiket az összerakás során. Rakjuk fel a tömítést, de figyeljünk, hogy jó helyen legyen. Fogjuk, meg a hengert rakjuk bele a csavarokat és rakjuk a helyére. De ne csavarjuk a helyére, hiszen a hengerfejet is fel kell még tennünk. Ügyesen rakjuk úgy fel a hengerfejet, hogy a tömítés maradjon a helyén. /Vízhűtéses gépeknél figyeljünk a hőfokmérőre./
7, Ha ezzel végeztünk, rakjuk a helyére a gyertyát és vissza a pipát. Első indításra egy kicsit berúgó karral rugdossuk a gépet. Ezek után már csak arra kell figyelnünk, hogy alaposan járassuk be a gépet. Hallottam már olyanról hogy nem járatták be a motort kellő képen és az egész henger szinte ment a szemétbe…
Yootanácsok: Adj egy kevés olajt minden tank benzinhez, hogy jobb legyen a kenés és ne bízd magadat az olajvisszajelző lámpácskára, mert lehet hogy későn kezd el jelezni. Mindig nézd meg mennyi olaj van a tartájba.
|