Durrogó KLX
Spongya 2005.10.16. 21:55
A motordoktor válaszol
Nekem egy Kawasaki KLX 650-esem van, 1994-es évjárat. Az vele a problémám, hogy fél gáz felett (kb. 3000-es fordulattól) elkezd dadogni és durrogni. A gyertyát és a trafót kicseréltem, a karburátort kitisztítottam, a légszűrőt szintén, de a hiba semmit sem változott! Én a gyújtásra gyanakszom. Ha lenne valami ötlete, hogy mi lehet vele, kérem, segítsen!
válasz:
|
|
| Elsőként meg kell állapítani, hogy hol hallatszik a durrogás, ugyanis a hang két helyen is keletkezhet. Keletkezhet egyszer a porlasztóban, ez arra mutató jel, hogy szegény a keverék, keveset kap a motor, mely probléma lehet beállítási, vagy mechanikai. Elsőként a mechanikai problémát célszerű ellenőrizni, mégpedig egy alapos porlasztó tisztítással, nincs-e eldugulva valamelyik fúvóka, levegőjárat, stb.
Amennyiben ez rendben van, akkor jön az alapjárati keverékcsavar beállítása. Ezt úgy a legcélszerűbb, minden műszer hiányában elvégezni, hogy felemeled a motor alapjáratát, teljesen becsavarod a keverékcsavart, majd addig a pontig csavarod kifelé, amíg legmagasabb lesz a motor fordulatszáma. Ezután vissza kell állítani az alapjáratot a kellő szintre és kész. Ilyen esetekben a porlasztón kívül érdemes ellenőrizni az üzemanyagrendszer egyéb elemeit is, mint benzinszűrő és benzincsap.
Másik lehetséges hangforrás a kipufogó. Amennyiben innen hallható a durrogás, akkor az gyújtásproblémára utaló jel. Mivel a gyertyát és a trafót már cserélted, zárjuk ki őket a sorból, de még így is marad néhány gyanús alkatrész. Gyújtásdoboz, jeladó, gyertyakábel, gyertyapipa és társai, valamint ehhez jönnek még a csatlakozók esetleges érintkezési hibái.
Ha ez a probléma már a motor hozzád kerülése óta jelen van, akkor van néhány vadabb ötletem is. Elégett és nem záró szelepek, vagy esetlegesen rosszul összerakott vezérlés. Javaslom, egy átvizsgálás erejéig keress fel egy szakműhelyt, vagy egy márkaszervizt!
|