TESZTEK : Kawasaki KX250 és KX250F teszt |
Kawasaki KX250 és KX250F teszt
Patrick 2006.01.15. 11:54
A tököli krosszpályán alkalmunk volt kipróbálni a Kawasaki 2005-ös krosszgépeit.
Túl sok kört nem tudtunk teljesíteni KX 250 kétütemű vaddisznóval, és a KX 250F négyüteművel, ezért inkább hagyatkozzunk a gyár által végrehajtott módosításokra.
Kawasaki KX 250
- Új KIPS: korábban a fő és a segédszelep együtt működtette, emiatt a teljesítmény 6-7.000 fordulat között egy pillanatnyi megtorpanás után jelentkezett. A szelepek független működése miatt a segédszelep csak azután kezd el nyitni, miután a fő szelep már teljesen kinyílt. Az erő sokkal lágyabb átmenettel jelentkezik, ezáltal a teljesítménygörbe lineárisabb, ami sokkal könnyebben kezelhető motorkarakterisztikát biztosít. - A hűtővíz járatok új utakon vannak elvezetve a hatékonyabb hűtés érdekében, főleg a kipufogó hengernyílás környékén. Ez megelőzi a túlhevülés miatti teljesítményveszteséget a hosszú menetek alatt. - A henger felfogatási szöge 10°-ról 5°-ra csökkent. Emiatt hosszabb kipufogó nyílást lehetett kialakítani, ami fokozza a teljesítményt a teljes fordulatszám tartományban. - A könnyű acél vázzal kapcsolatos legfontosabb módosítása a villaszög módosítása 27°-ról 26°-ra, melynek eredményeképp pontosabb és gyorsabb a kanyarvétel. - Az alumínium lengőovilla formája változatlan maradt, de merevsége megnőtt, fokozva ezáltal a stabilitást és a kezelhetőséget. - Az átdolgozott váz szűkebb a lábtartóknál, így karcsúbb benyomást kelt a vezetőben. - A magasabb lábtartók és a 15 mm-rel magasabb hátsó fékpedál tovább növelik a szabad magasságot. - Az új Kayaba villában elkülönített kamrákban található az olaj és a levegő, így hosszú motorozások alkalmával is állandó teljesítményt nyújt. Az alacsony súrlódású tömítések hozzájárulnak a finom működéshez. - Az új Uni-Trak hátsó felfüggesztés új kapcsolódási arányokkal illeszkedik az új vázhoz. - Az átdolgozott kormányforma és a laposabb ülés segíti a pilóta mozgását. Az ülésmagasság 10 mm-rel nőtt. - Az új ülésburkolat tapadós felső résszel és sima oldalfallal rendelkezik, így biztosan tartja a pilótát, ha ráül, és segíti a mozgását, ha kiáll a lábtartóra. - Az átdolgozott ülés-lábtartó távolság nagyobb szabadságot nyújt a pilótának, mikor a lábtartón áll.
További változtatások: - 249 cm3-es, vízhűtéses, kétütemű, egyhengeres erőforrás. A fém hengerfejtömítést O-gyűrűs konstrukció váltja fel a jobb tömítés és pontosabb illeszkedés érdekében. - Új szívórés kialakítás: a rés hossza és szöge megváltozott a hatékonyabb szívás érdekében. Az öblítő rés kiömlő szöge szintén módosult. - Új membrán szelep: módosított design a még jobb gázreakció érdekében. - A levegő szívócső formája illeszkedik az átdolgozott karburátor tartóhoz. - A tágulókamra méretei és konstrukciója megváltozott, növelve a teljesítményt. - Az átdolgozott dugattyú új gyűrűi és hornyai megakadályozzák a gyűrű kiugrást. - A kuplung kiemelő tengely és kar módosult, a kioldó mechanizmus a generátor burkolat mögé került. - A váltás még jobb lett, köszönhetően az 5. fokozat és a véghajtás tengely bonyolult vájatainak. A váltótengely tűgörgős csapágyat kapott, így még jobban érezhető a váltás. - Az új vízpumpában új munkakerék és átdolgozott áttételek gondoskodnak a még hatékonyabb keringetésről. - Az új forgattyúsház miatt az alábbi burkolatok változtak meg: lánckerék burkolat, külső/belső kuplungfedelek, vízpumpa burkolat. - A generátor fedél műanyagról magnéziumra változott, fokozva a gép külső megjelenését. - Az átdolgozott karburátor beállítások, és az új felfogatás miatti egyenesebb beáramlás eredményeképp a gázreakció javult. - A hűtő nagyobb lett a még hatékonyabb hőtés érdekében. - A gyújtást továbbfejlesztették, nagyobb kondenzátor, a súlycsökkentés érdekében a generátorba beépített regulátor, új állórész, és új tekercselés a főbb jellemzői. A gyújtásidő az új erőkarakterisztikához lett hangolva. - Az új gyertya kisebb testtel és elektródával, más formával és anyaggal csökkenti a súlyt, és megkönnyíti a karbantartást. - Az új, könnyűsúlyú gyújtótekercs sokkal kompaktabb, mint elődje. - A gyújtástekercs primer csatlakozói vízálló kialakításúk a megbízhatóság növelése érdekében.
Egyéb jellemzők: - A benzintank betöltő 37 mm-ról 46 mm-re nőtt, a könnyebb tankolás érdekében. - A kuplungkar menet közben is állítható rendszerű. - Az új lábtartók szélesebbek és jobb tapadást biztosítanak a lábnak. - Az új első fékkar jobban adagolható. - A szélesebb kormányfelfogatás (90-rol 97 mm-re) segít megelőzni a kormány elhajlását. - A kuplungkábel külso burkolata polietilénről teflonra változott, ezáltal csökkentve a súrlódást. - A gázbowden simábban jár, és ezáltal jobb visszajelzést nyújt. - A könnyu DID első felni és a könnyű küllők csökkentik a rugózatlan tömeget. A hátsó felni új keresztszelvénye is a könnyű súlyt célozza meg. - A villa és a hátsó rugóstag felfogató csavarok, és az új hátsó főfékhenger szintén a könnyebb súly érdekében lettek kifejlesztve. - Az első villa rögzíto csavarok helye megváltozott a felső villahídnál a könnyebb karbantartás és erősebb felfogatás érdekében. - Az új anyagból készült első fékbetét jobban adagolható, és nagyobb teljesítményt is nyújt. - A láncvezető görgő mostantól két csapággyal rendelkezik a tartósság érdekében. - A hátsó segédváznak nagyobb lett a felső felfogatási konzolja. - Az opcionális blokk alkatrészek közé tartoznak: karburátor tuning, gyújtás rotor különbözo belső súlyokkal, nagyobb, 14 fogas lánckerék, és különbözo hőértékű gyertyák. - Az opcionális futómű alkatrészek a következők: 20 colos első kerék, tömör féktárcsák, egy sor alumínium és acél hátsó fogaskerekek, különböző villa és hátsó rugóstag rugók, első/hátsó kerék alkatrészek.
Kawasaki KX 250F
A tavalyi modellhez képest a következők változtak a négyütemű gépen: - Az alacsony és közepes tartományban erősebb lett a gázreakció, köszönhető mindez az egyenesebb kipufogó portnak és a szívó és kipufogó rések kiszélesítésének. - Az újraprogramozott gyújtástérkép fokozza a magas fordulaton leadott teljesítményt - bár a tököli homokos pályán inkább azt tapasztaltuk, hogy magas fordulaton nem tol a gép - A leszabályzási gyújtáselvétel megváltozott, így lágyabban veszi el az erőt, ami javítja a motorkarakterisztikát magas fordulatszámon. - A kuplungban kevesebb súrlódó elem (48-ról 36 csökkent a számuk) biztosítja a még direktebb működést/visszajelzést. - A jobb és bal oldali radiátorok 40 mm-rel hosszabbak, a hűtés ez által hatékonyabb, az erőforrás tartósan képes leadni teljesítményét. - Az első villában új, alacsony súrlódású tömítések kaptak helyet, melyek lágyabb reagálást biztosítanak az összenyomódási fázisban. - A felső cső vastagsága 2,6-ról 3,2 mm-re nőtt fokozva ez által a kezelhetőséget. - Menet közben állítható mechanizmust kapott a kuplungkar.
Egyéb jellemzők: - A karbantartást megkönnyítendő a vízpumpa borítás és az olajbetöltő sapka mostantól két külön részből áll. - Az új lábtartók szélesebbek és jobb tapadást biztosítanak. Az átló ugyanakkor rövidült, ami jobb kanyarodást biztosít. - Az új első fék kar pontosabb visszajelzést ad. - Az új ülésburkolat tapadós felső résszel és sima oldalfallal rendelkezik, így biztosan tartja a pilótát, ha ráül, és segíti a mozgását, ha kiáll a lábtartóra. - A szélesebb kormányfelfogatás (90-ről 98 mm-re) segít megelőzni a kormány elhajlását. - Az első villa rögzítő csavarok helye megváltozott a felső villahídnál a könnyebb karbantartás és erősebb felfogatás érdekében.
- A kuplungkábel külső burkolata polietilénről teflonra változott, ezáltal csökkentve a súrlódást. - A gázbowden simábban jár, és ez által jobb visszajelzést nyújt. - Az új anyagból készült első fékbetét jobban adagolható, és nagyobb teljesítményt is nyújt. - A villa és a hátsó rugóstag felfogató csavarok szintén a könnyebb súly érdekében lettek kifejlesztve. - A láncvezető görgő mostantól két csapággyal rendelkezik a tartósság érdekében. - Egy sor blokk alkatrészt dolgoztak át a megbízhatóság/tartósság érdekében: speciális megmunkálás a 3-4. fokozat fogaskerekein, megerősített légszűrőház, új kuplung rugó anyag, új kipufogó burkolat és konstrukció, sokkal merevebb vízpumpa borítás. - Opcionális blokk alkatrészek: 40 mm-rel rövidebb (és ez által könnyebb) hűtő a rövid versenyekre, különböző belső súlyokkal rendelkező gyújtó rotor, kézi dekompresszor kar, kisebb 12 fogas lánckerék. Az opcionális futómű alkatrészek változatlanok az idei évre.
WWW.SPORTMOTOR.HU
|